some remarks

My photo
Ankara, Turkey
I'm just a sociologist astonished by the marvelous sense of humor of the universe! So, why not be a bad hat?

Monday, July 1, 2013

Unutmadık


Aslında unutmak istediklerimizi unutmuyoruz unutturmuyoruz. Hesabını soruyoruz ama cevap alamıyoruz, yolumuza devam edemiyoruz. Ve hergün yeniden başa sarıyoruz. Üstüne yenilerini ekliyoruz, bir önceki atlatılmamış travmayı bir diğerine de taşıyoruz. Birikerek ruh hastası oluyoruz.

9 yaşında, televizyondan gördüğüm yanan bir oteli ve önünde gözü dönmüş psikopat bir kitleyi ben silemedim kafamdan. İnsan yanar mı diye düşündüm, çıra değil odun değil ki bu, et yanar mı diye düşündüm. İçerde insanlar var, niye söndürmüyorlar diye düşündüm. Yangın çıkınca itfaiye gelir demişlerdi. Anneme sordum, "aşağılık köpekler" diyebildi. Aziz Nesin'i sordum, okurduk o yaşta komikliydi kitapları. "Ölmedi" dedi annem. İnsan yanarsa ölüyor mudur diye düşündüm. "Öldüler" dedi annem. Doktorlar kurtarmadı mı dedim. "Yanmışlar" dedi annem. İnsan yanıyormuş, yanınca da ölüyormuş. 

Bayağı korktum. Hayal etmeye çalıştım, ateş nereme değince tutuşur. Tavada ete baktım, ateşe koysam yanar mı diye düşündüm. İçerdeydiler, ateş onlara değince mi yandılar diye düşündüm. Korktum. İnsan insanı yakabiliyor diye düşündüm. Nefes alan, yaşayan bişey yanar mı diye düşündüm. Yanmışlar dedi annem ama aklım almadı. 

Yaktılar dediler, yakanlar babamın akrabalarına benziyordu. Sakalları sarıkları takkeleri benziyordu. Yıllarca sarıklı sakallı görünce korktum. Allah'ı mı suçlasam bilemedim. Sonra büyüyünce gördüm, insanı insan yaktı ne Allah'ı dedim. 

Neden ki diye sordum. Annem "Aleviler" dedi. Anlamadım. Anlattı. Yine anlamadım. Aziz Nesin ateistti biliyordum. Biz de ateisttik. Ama anlamadım. Yanınca canım acırdı biliyordum. O yüzden anlamadım. Aleviler ateist değildi, annemin anlattığından onlar da Müslümanlardı, ama ordaki sarıklı sakallılar gibi değillerdi. Yine anlamadım, yakmakla ne alakası vardı anlamadım.

20 yıl olmuş, hala anlamıyorum. Ama unutmuyorum. Hala tüplü televizyondan izlediğim şeyi ve korkumu da unutmuyorum. Yananların insan oluşunu aklımın almayışını, bizi de yakarlar mı diye korktuğumu unutmuyorum. 

"Herkes kendi tanrısına benzer" İnsan yakanlar hangi Tanrı'nın kulları? İnsan yakan hangi Tanrı'dır? Bunun Allah'la alakası yok. İnsan insan yaktı. Zebaniler cehennemde günahkarları yakar diye anlatır İncil de Kuran da. Bunlar insandı da insan yaktılar. 

İnsan yanar mı?



No comments:

Post a Comment